צפו: 18- רקטות בדקה • הרקטה המדוייקת החדשה של צה"ל

    קובי פינקלר No Comments on צפו: 18- רקטות בדקה • הרקטה המדוייקת החדשה של צה"ל

    לאחר הכרזת שר הביטחון, על תוכנית מערך הטילים בצה"ל, במהלכו 'חיל התותחנים' יצטייד ברקטה החדשה, של התעשייה האווירית | בואו להכיר את יכולותיה של הרקטה, המדוייקת והקטלנית מקרוב

    צילום: התעשייה האווירית
    23:39
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דובר צה"ל: תבוטל הילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון אביגדור ליברמן, הכריז היום (שני) כי עסקת הטילים הראשונה, תצא אל הפועל בקרוב, במהלכה חיל התותחנים יצטייד בהיקף נרחב ברקטות, בסופו של תהליך ההצטיידות, המערך יכסה כל נקודה בטווחים קצרים וארוכים.

    שר הביטחון בהתייחסו לתוכנית אמר: התכנית להקמת מערך הטילים ורקטות מדוייקות נמצאת בתנופת עשייה. חלקה כבר בייצור וחלקה בהשלמות מחקר ופיתוח. אנחנו רוכשים ומפתחים מערכות אש מדוייקת, שיאפשרו למקד ולהעצים את מערך התקיפה של צה"ל ולכסות בתוך כמה שנים כל נקודה באזור, בטווחים קצרים ורחוקים".

    התוכנית של צה"ל, היא הקמת מערך טילים מאסיבי, כתשובה לאיום הטילים של חיזבאללה, במקרה בו תטווח מדינת ישראל, מכת האש חזרה תהיה הרסנית וקטלנית על אזורי חיזבאללה. הדבר השני שנובע מהמערך, הוא חיסכון, במקום שישלחו מטוסי קרב יקרים להפציץ יהיה אפשר לעשות זאת באמצעות רקטות זולות בהרבה ואפי' מהירוץ תגובה גדולה יותר.

    אחת מהרקטות המדוברות, היא רקטת 'הרומח', רקטה חכמה, מונחית, המסוגלת לפגוע במטרה בדיוק של מטרים ספורים, ראש הנפץ של הרקטה הוא כ-20 ק"ג, אך יש להניח שיש רקטות עם ראש נפץ גדול יותר.

    בגלל המהפכה, בהפיכת הרקטות מטיפשות אשר נשלחות ללא הכוונה, הצעשייה הצבאית הפכה אותם לחכמות ומדוייקת מטרה, הדבר מאפשר לירות אל עבר מטרות קשות ובעוצמה רבה. הרומח מסוגל לשגר כ-18 רקטות בדקה. ועוד עשרות רקטות בזמן קצר. הפגיעה המדויקת חשובה לפגיעה בכוחות ניידים, חיסכון בשימוש בחיל האוויר, ופגיעה סלקטיבית אשר תחסוך בחיי אדם אשר לא מעורבים בלחימה.

     

     

    צילום: התעשייה האווירית

     

     

     



    0 תגובות